MENY

Angrerett & Returer

Når du handler på Lekia.no har du alltid mulighet til at i løpet av 60 dager, fra den dagen du tar i mot varen, bytte eller angre ditt kjøp. For at angreretten skal gjelde må du kontakte oss i løpet av disse 60 dagene. For å være garantert en full retur må varen være i uforandret tilstand, i ubrutt forpakning. I samsvar med Angrerettsloven kan man angre kjøp med brutt forpakning men da har Lekia.no rett til å ta ut en avgift for verdiforringelse og trekke fra returbeløpet.  Ikke avhentede pakker omfattes ikke av angreretten. Returer sendes til:

Lekia.no
c/o Lekia Strømmen
Støperiveien 5
2010 Strømmen

Vår returavgift er 79 kroner og avgift for ikke avhentede pakker er 99 kroner. Om du angrer et kjøp i løpet av 60 dager følger du anvisningen under:

  1. Kontakt på kundeservice pr epost eller telefon og oppgi navn, ordrenummer, hvilken vare du ønsker å returnere og årsaken til returen (ikke pliktig etter norsk lov)
  2. Etter bekreftelse fra Lekia.no sendes en returseddel til deg via epost eller vanlig post om det er ønskelig.
  3. For at pakken skal komme frem uskadet ber vi deg emballere returen ordentlig.
  4. Returseddelen klistres enkelt på pakken og kan leveres inn på Posten.
  5. Etter at vi har mottatt returen og vurdert tilstand på varen vil vi betale tilbake summen i løpet av 14 dager.

Om du bruker Lekia.no returseddel koster returfrakten 79 kroner. Denne trekkes fra beløpet når du blir refundert etter godkjent retur. Du må selvfølgelig bekoste frakten selv om det ønskes, men du er da selv ansvarlig for at pakken kommer frem til lageret. Vi anbefaler at pakken sendes på en slik måte at pakken kan spores i tilfelle noe skulle skje underveis. Om pakken ikke er sporbar og ikke har ankommet lageret kan vi ikke godkjenne din retur.

Reklamasjon

Etter forbruksloven har du som forbruker 2 års reklamasjonsrett. Kun produksjonsfeil omfattes av reklamasjonsretten og gjelder for eksempel ikke ved feil som årsakes av normal slitasje. Reklamasjon til Lekia.no skal gjøres så raskt feilen oppdages. Lekia.no følger forbrukerrådets anbefalinger ved eventuell tvist. Ved godkjent reklamasjon står vi for kostnaden ved returfrakten. Reklamasjoner sendes til

Lekia.no
c/o Lekia Strømmen
Støperiveien 5
​2010 Strømmen

Du kan besøke din nærmeste Lekia butikk for å håndtere reklamasjoner. De kan hjelpe deg med å bytte til annen vare, men utbetaler aldri differansen for kjøp foretatt online og et bytte i butikk men gis ut i form av en tilgodelapp fra butikken. Merk at tilgodelappen er unik og kun gjelder i den butikken den er utstedt. Butikkene håndterer ikke regelrette returer, da kontakter du kundeservice@lekia.no for returseddel og påfølgende tilbakebetaling i henhold til våre vilkår.