Angrerett & Returer
Når du handler på Lekia.no har du alltid mulighet til å bytte eller angre kjøpet i løpet av 14 dager fra den dagen du mottar varen. For at angreretten skal gjelde må du kontakte oss innen disse 14 dagene. For å være garantert full retur må varen være i uforandret tilstand, i ubrutt emballasje. I samsvar med Angrerettsloven kan man angre kjøp med brutt emballasje, men Lekia.no har da rett til å ta ut en avgift for verdiforringelse og trekke dette fra returbeløpet. Ikke avhentede pakker omfattes ikke av angreretten.
Returer sendes til:
Lekia Online C/O
Logistikksenter Oslo
0060 Oslo
Vår returavgift er 79 kroner og avgift for ikke avhentede pakker er 99 kroner. Hvis du angrer et kjøp i løpet av 14 dager, følger du anvisningen under:
- Kontakt vår kundeservice på e-post (kundeservice@lekia.no) eller telefon og oppgi navn, ordrenummer, hvilken vare du ønsker å returnere og årsaken til returen.
- Etter bekreftelse fra Lekia.no sendes en returseddel til deg via e-post eller vanlig post dersom ønskelig.
- For at pakken skal komme frem uskadet, emballer returen ordentlig.
- Returseddelen klistres på pakken og leveres på Posten eller et hentested nær deg.
- Etter mottak og vurdering av varen vil beløpet tilbakebetales innen 14 dager.
Hvis du bruker Lekia.no sin returseddel, koster returforsendelsen 79 kr. Dette trekkes fra beløpet når du blir refundert etter godkjent retur. Du kan også velge å betale frakten selv, men da er du ansvarlig for at pakken kommer frem til lageret. Vi anbefaler å sende pakken på en måte som kan spores. Hvis pakken ikke kan spores og ikke har ankommet lageret, kan vi ikke godkjenne retur.
Bytte/retur av vare
- Lekia sender et sporingsnummer som du bruker når du returnerer produktet. Vi har da et returgebyr på 79 kr – send e-post til kundeservice@lekia.no.
- Bytte til et annet produkt i din nærmeste Lekia-butikk. Differansen gis som et tilgodebevis som kun gjelder i den aktuelle butikken.
- Lever produktet i din nærmeste Lekia-butikk og få et tilgodebevis som kun gjelder i den butikken.
Ved bytte/retur i butikk:
Du må ta med ordrebekreftelsen samt kvittering til butikken. Kvittering finnes i Klarna-appen eller kan fås tilsendt på e-post ved kontakt med Klarna. Butikkene refunderer aldri differansen for kjøp gjort online; eventuell differanse ved bytte i butikk gis som tilgodebevis fra butikken. Tilgodebevis er unike og gjelder kun i den butikken de er utstedt.
Ved bytte/retur online:
Når du handler på Lekia.no har du alltid mulighet til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottar varen. For full retur må produktet være i uforandret stand og i ubrutt emballasje. Utløste pakker omfattes ikke av angreretten. Returer sendes til Lekia Online C/O, Logistikksenter Oslo, 0060 Oslo. Vårt returgebyr er 79 kr og gebyr for ikke hentet pakke er 99 kr.
- Kontakt kundeservice på e-post (kundeservice@lekia.no) og oppgi navn, ordrenummer, hvilken vare du ønsker å returnere og årsaken til returen.
- Etter bekreftelse fra Lekia.no sendes en returetikett til deg på e-post.
- Emballer returvaren forsvarlig.
- Returetiketten klebes på pakken og leveres på Posten eller hentested.
- Etter mottak og vurdering av varen tilbakebetales beløpet innen 14 dager.
Reklamasjon
Etter forbruksloven har du 2 års reklamasjonsrett. Kun produksjonsfeil omfattes, ikke feil som skyldes normal slitasje. Reklamasjon til Lekia.no skal gjøres så snart feilen oppdages. Ved godkjent reklamasjon dekker vi kostnaden for returfrakt. Reklamerte varer sendes til:
Lekia Online C/O
Logistikksenter Oslo
0060 Oslo
Du kan også besøke din nærmeste Lekia-butikk for reklamasjon. Butikken kan hjelpe med bytte til annen vare, men utbetaler aldri differansen for kjøp foretatt online. Bytte i butikk gis som tilgodebevis fra butikken, som er unikt og gjelder kun i den butikken. Butikkene håndterer ikke vanlige returer; kontakt da kundeservice@lekia.no for returetikett og tilbakebetaling i henhold til våre vilkår.




