Lekia Klikk & hent
Rask levering
Våre butikker
Søk butikk*

Generelle vilkår for Lekia

 

Inngåelse av kjøpsavtale

En kjøpsavtale inngås når bestillingen din er bekreftet av Lekia.no til den e-postadressen du oppga ved bestillingen. Ved bestillingen aksepterer du disse vilkårene. For å handle på Lekia.no må du være fylt 18 år. For øyeblikket kan avtaler kun inngås med kunder med leveringsadresse i Norge (eller eventuelt Sverige, om vi beholder Sverige – anpassa efter önskemål).

 

Angrerett

Når du handler på Lekia.no har du alltid mulighet til å innen 60 dager fra den dagen du mottar varen, bytte eller angre kjøpet. For at angreretten skal gjelde må du kontakte oss innen disse 60 dagene. For å gå garantien fullt refusjon må produktet være i uendret tilstand, i uåpnet emballasje. I henhold til Digitale og fjernsalgslovgivningen kan man angre kjøp med åpnet emballasje, men da har Lekia.no rett til å kreve et fradrag for eventuell verdireduksjon og trekke dette fra returbeløpet. Uuthentede pakker omfattes ikke av angreretten, og et gebyr på 99 kr vil bli belastet per uuthentet ordre.

 

Bytte / retur av vare

1. Returner varen – Lekia sender deg et sporingsnummer du bruker for å returnere produktet. Vi har da et returgebyr på 79 kr – send en e-post til kundeservice@lekia.no for å få returseddel.
2. Bytte til annen produkt i din nærmeste Lekia-butikk. Differansen utbetales som et tilgodebevis som kun gjelder i den butikken.
3. Lever inn på din nærmeste Lekia-butikk og få et tilgodebevis som kun gjelder i den butikken.

 

Ved bytte / retur i butikk:

Da må du ta med deg ordrebekreftelsen og et kvittering til butikken. Kvittering kan hentes i Klarna-appen eller fås via e-post ved å kontakte Klarna. Butikkene tilbakebetaler aldri differansen for kjøp gjort online – eventuell differanse ved bytte i butikk gis som tilgodebevis fra butikken. Merk at tilgodebevis er unike og gjelder kun i den butikken hvor de er utstedt.

Ved bytte / retur online:

Når du handler på Lekia.no har du alltid mulighet, innen 60 dager fra du mottok varen, å angre kjøpet. For at angreretten skal gjelde må du kontakte oss innen disse 60 dagene. For å få full retur må produktet være i uendret stand, i ubrutt emballasje. I henhold til Digitale og fjernsalgslovgivningen kan man angre kjøp med brutt emballasje, men da har Lekia.no rett til å kreve fradrag for eventuell verdifall og trekke det fra returbeløpet. Uuthentede pakker omfattes ikke av angreretten. Returer sendes til Lekia Online, Molnebovägen 16, 74451 Morgongåva. Vår returavgift er 79 kr og gebyr for uuthentet pakke er 99 kr. Mulig fraktkostnad ved kjøpet refunderes ikke ved retur. Hvis du angrer kjøpet innen 60 dager følger du instruksjonene nedenfor:

 

1. Kontakt vår kundeservice per e-post og oppgi navn, ordrenummer, hvilken vare du ønsker å returnere og årsak til retur.

2. Etter bekreftelse fra Lekia.no sendes en returseddel til deg via e-post.

3. For at pakken skal komme fram i god stand ber vi deg om å pakke returen forsvarlig.

4. Returseddelen festes lett på pakken, og kan leveres på posten eller hos et ombud nær deg.

5. Etter at vi har mottatt returen og vurdert varens tilstand vil vi refundere deg innen 14 dager.

Hvis du bruker Lekia.no sin returseddel koster returforsendelse 79 kr. Dette beløpet trekkes fra summen når du mottar tilbakebetaling etter godkjent retur. Du kan selvfølgelig bekoste frakten selv hvis du ønsker det, men da er du ansvarlig for at pakken kommer fram til lageret – vi anbefaler å sende den med sporbar forsendelse i tilfelle noe skjer underveis. Hvis pakken ikke er sporbar og ikke er mottatt på lageret kan vi ikke godkjenne retur.

 

Reklamasjon

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som forbruker 3 års reklamasjonsrett. Bare opprinnelige feil omfattes av reklamasjonsretten – den gjelder for eksempel ikke feil som skyldes normalt slitasje. Reklamasjon til Lekia.no skal gjøres så snart feilen oppdages. Lekia.no følger anbefalingene i Almindelige reklamasjonsregler ved eventuell tvist. Ved godkjent reklamasjon dekker vi returkostnaden. Reklamerte varer sendes til Lekia Online, Molnebovägen 10, 74451 Morgongåva. Du kan også besøke din nærmeste Lekia-butikk for hjelp med reklamasjon og bytte til annen vare; butikkene håndterer imidlertid ikke vanlige returer – disse må gjøres direkte til Lekia.no. Eventuell differanse ved reklamasjon i en av butikkene utstedes som tilgodebevis fra den butikken. Merk at tilgodebevis er unike og gjelder kun i den butikk der de utstedes.

 

Personopplysninger

Lekia.no er ansvarlig for personopplysninger som du som kunde gir oss. Dine personopplysninger brukes for å opprettholde forholdet mellom deg som kunde og Lekia.no som selger og leverandør. Ved aksept av kjøpsavtalen med Lekia.no samtykker du i at dine opplysninger lagres for å kunne behandle bestillingen din, oppdatere ordrestatus, samt for eventuelle markedsføringsformål av Lekia.no eller Lekia.no sine samarbeidspartnere. Som kunde kan du når som helst trekke tilbake ditt samtykke til å motta eventuelle tilbud eller annen informasjon.

 

Betalingsmåter

På Lekia.no kan du velge mellom å betale med kort, direktebetaling, Klarna delbetaling eller Klarna faktura. Hvis du har valgt en fakturaløsning via Klarna vil Klarna fore

Bli kundeklubb medlem

Bli den første til å oppdage spennende nye produkter, samle poeng og få tilgang til unike fordeler. I kundeklubben bryr vi oss litt ekstra om våre medlemmer. Skriv inn e-posten din for å gå videre til neste trinn.
Når du blir medlem i kundeklubben, godkjenner du vår personvernspolicy.
FØLG OSS
FacebookInstagram
© 2025 Lekia. Alle rettigheter reservert.