Lekia Klikk & hent
Rask levering
Våre butikker
Søk butikk*
banner image

Vanlige spørsmål – FAQ

Hvordan kan jeg se status på min bestilling?

Når bestillingen din er sendt fra vårt lager, mottar du en e-post med sporingslenke.
Som medlem kan du også se bestillingsstatus under ordreloggen på "Min side".
Appen Bring hjelper deg med å holde oversikt over leveransene dine. Leveransene dukker automatisk opp i appen med mobilnummeret ditt.


Når kommer fakturaen min?

Fakturaen sendes til deg via e-post samtidig som vi sender bestillingen din. Hvis du har handlet med noen av Klarnas kampanjer, sendes fakturaen i slutten av måneden etter kjøpet.
For spørsmål om faktura eller delbetaling, vennligst kontakt Klarna og logg inn i Klarna-appen.
 


Levering

Hvor er bestillingen min?

I ordrebekreftelsen informerer vi om omtrentlig leveringstid for bestillingen din. Når bestillingen er sendt fra oss, mottar du en leveringsbekreftelse med tilhørende sporingsnummer på e-post. Som medlem kan du også se bestillingsstatus under ordreloggen på "Min side".

 

Hva gjør jeg hvis produktet er ødelagt under transport?


Transportskader håndteres selvfølgelig uten ekstra kostnad for våre kunder. Vi anbefaler at du tar kontakt med vår hyggelige kundeservice (kundeservice@lekia.no) innen 1-3 arbeidsdager etter at du har mottatt et produkt som er skadet under transport. Legg ved bilde eller video av skaden for raskest mulig behandling.

 

Garanti & Åpent kjøp

Hvor lang er garantien min?

Vi gir deg 1 års garanti på de fleste produkter i vårt sortiment. Dersom produsenten gir lengre garanti, får du selvfølgelig samme garantiperiode. Produktgarantien gjelder funksjonsfeil som oppstår i garantiperioden.
Vi tilbyr også 60 dagers åpent kjøp.
 

Produktet mitt fungerer ikke, hva skal jeg gjøre?

Mange problemer kan løses ved å lese manualen eller få hjelp fra en annen for en andre mening.
Fortsetter produktet å krangle? Kontakt vår hyggelige kundeservice (kundeservice@lekia.no) med en feilbeskrivelse (gjerne bilde/video) så får du hjelp raskere.

 

Jeg vil benytte angreretten min, hva gjør jeg?

Du kan enten bytte produktet i nærmeste Lekia-butikk eller sende det tilbake til oss. Ønsker du en fraktetikett fra oss, kan denne fås fra kundeservice (kundeservice@lekia.no) mot en kostnad (79 kr) som faktureres på din faktura. Du som kunde står for frakten og transportrisiko ved bruk av angrerett. Sørg derfor for å pakke produktet godt.
Returadresse:
Lekia Online AS
Molnebovegen 10
74451 Morgongåva.

 

Butikk

Er det samme priser på nettsiden og i butikk?

Ja! Det finnes selvfølgelig unntak. For eksempel har produkter merket "Kun Online" en spesialpris som kun gjelder på nettsiden. Sortimentet kan også variere mellom nettbutikken og fysisk butikk.
Prisen som oppgis der produktet kjøpes (i butikk eller online) er alltid den gjeldende prisen.

 

Kan jeg ringe til min nærmeste butikk?


Ja, selvfølgelig! For lagerstatus og andre butikkrelaterte spørsmål får du som regel raskest og best svar ved å kontakte butikken direkte. Kontaktinformasjon finner du under "Butikker".
Butikken svarer på telefon og e-post så raskt de kan. 

 

Kan man legge til side/reservere et produkt i butikken?


Absolutt! De fleste av våre butikker er tilknyttet tjenesten "Klikk & Hent". Bestill varen på nett, og innen en time (i åpningstiden) er varene reservert og klare for henting og betaling. Må hentes innen 48 timer.
Det går også fint å handle på nettsiden og velge leveringsmetoden "Hent i butikk" for å hente varen i butikk noen dager senere.

 

Hvilke betalingsmetoder finnes i butikk?


I våre butikker kan du betale med både kontanter og de vanligste betalingskortene. 

 

 

Bestilling og betaling

Hvordan ser jeg om produktet finnes på lager?

Aktuell lagerstatus for både nettsiden og butikkene vises under hver enkelt produkt på nettsiden. Hva de ulike symbolene betyr, vises under "Lagerstatus i våre butikker" på produktet.
 

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

 

Lekia.no bruker Klarna som betalingspartner. I Klarnas kasse kan du betale med følgende metoder:

  • Direktebetaling via nettbank​
  • Kortbetaling
  • Klarna Faktura (30 dager)
  • Klarna delbetaling/konto
  • Gavekort
  • Diverse kampanjer avhengig av sesong

 

Kan man bestille til utlandet?

Per i dag leverer vi kun til Sverige og Norge. Dette styres av hvor bestillingen er gjort, på www.lekia.se for levering i Sverige, og www.lekia.no for levering til Norge.

Har dere prisgaranti?


Nei, vi tilbyr ikke prisgaranti, men vi tilbyr markedets største utvalg av leker til så attraktive priser som mulig. 

 

banner image

Bli kundeklubb medlem

Bli den første til å oppdage spennende nye produkter, samle poeng og få tilgang til unike fordeler. I kundeklubben bryr vi oss litt ekstra om våre medlemmer. Skriv inn e-posten din for å gå videre til neste trinn.
Når du blir medlem i kundeklubben, godkjenner du vår personvernspolicy.
FØLG OSS
FacebookInstagram
© 2025 Lekia. Alle rettigheter reservert.